Mamma, pappa, barn - vad föräldraskapet har för roll i det du stoppar i dig

När jag skummade tidningen Metro idag på jobbet var det en mening som fick mig att hajja till lite extra. Jillian (minns ej efternamnet) som ger råd/tips om träning och mat gav ett råd i frågan om vad man inte bör äta för att hålla sig undan färgämnen och andra onyttigheter: "Om det inte har föräldrar eller kommer från jorden ska du inte äta det".

Är det bara jag som tycker att det där med föräldrar känns lite fel? Jag förstår vad hon menar men jag kan se vilka jobbiga situationer jag skulle hamna i. 

Du är bortbjuden på middag hos en vän. När maten serveras är det en stuvning och du har problem med att identifiera innehållet och för att inte stoppa i dig något "onyttigt" måste du ställa frågan "Hade den föräldrar?"

Alternativt: "Är det något i grytan som inte kommer från moder jord eller inte har föräldrar? För i såfall kan jag inte äta det."

"Jag äter bara sånt som haft föräldrar eller kommer från jorden."

Sen kommer folk att vid nästa bjudning överväga om du är en lämplig gäst.

(Jaaaja, hoppa på mig nu med att jag inte förstått texten. Det har jag gjort  men jag har just vant mig vid att få tjaffsa med morsans sambo och nu är jag ensam i min egen lägenhet.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0