Nära skjuter ingen hare?

Haren som bor på tomten vid lägenheten har fått en polare, eller en tjej.  Jag är så dålig på att avgöra kön på smådjur. Som student måste man ibland hushålla med pengarna och äta linser och rödbetor för att gå runt. När morsan fick syn på haren föreslog hon att jag skulle äta den. Jag vet inte...sliced warmed rabbit, eller vad säger du Anna? Kanske kan kan lägga den i en paella? Hade inte tackat nej till pälsen. Hade kunnat bli en fin sån där muff att värma händerna i, eller slänga lite nochalant runt halsen. Päls värmer bäst, det vet alla. Problemet är att jag kan bara ta en av dem för folk skulle märka om haren försvann och tjejen i röd mössa plötsligt gick runt med en pälsmössa istället. Då kommer nästa problem, jag kan ju inte sära på dem. Döda deras romans eller bromance (om det är en kille). Nej..hararna får nog leva kvar, jag får laga något annat till middag. Finns ju älg i slottskogen. Och pingvin. mmm..halstrad pingvin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0