Elementet, vaktis och jag

Igår ringde jag och klagade på mitt element för hyresbolaget. Tjejen i telefonen förklarade för mig att vaktmästaren jobbar i mitt område på onsdagar och ska ta en titt på elementet på onsdag. Vad bra sa jag, be honom ringa först bara så att jag inte står i duschen eller något sådant..höhö. Tjejen skrattade och sa att visst skulle han ringa innan.

Imorse:

Jag vaknar upp, känner mig död och går in i duschen för att väcka liv i min träningsvärkstela kropp. När jag kommer ut ser jag ett missat samtal på mobilen och det ringer igen. Jag svarar och det visar sig att det är Harry, vaktmästaren som ringer. 

Vaktis: "Ja, jag ska kolla på ditt element sa de"

Jag: "Ja, jag ringde igår om det. Du skulle komma imorgon sa de"

Vaktis: "Ja men jag är här nu"
(WTF?! Nu? Det är tisdag idag. Du kan ju inte komma hit nu. Jag är ju förfan naken?)

Jag: "Jaaha? Jag stod i duschen, kan du komma hit om 20 minuter?"
(Fan, okej då. Jag vill ju ha det här fixat så låt gå)

Vaktis: "Nja, asså jag är här nu."
(Vadå här? Utanför min dörr? I närheten?)

Jag: "Okeeej. Men jag måste klä på mig och så, kan du komma om 10 minuter?"
(Vafan! Det här är ju inte klokt)

Vaktis: "Asså jag är här nu. Du får rappa på. Jag ska kolla några plåtar, jag knackar snart på"
(?????)

Jag: "..............men men...jaha...okej då"
(Jag blir så ställd att jag inte kommer på något vettigare att säga)

Jag springer runt och letar kläder, bäddar sängen och försöker se normal ut. Det knackar på dörren. Vaktis känner på elementet.

Vaktis: "Det är luft i elementet"
(Men vafan...de var ju här och luftade för en månad sedan)

Vaktis luftar elementet.
Vaktis: "Du vet du kan inte ha elementet här (Jag har ett lånat eltt element som står på det vanliga elemetet)
(Nej det fattar  väl jag med. Men hur skulle jag annars kunna leva härinne?)

Jag: "Jag vet, jag ka ta bort det nu när det vanliga fungerar. Men jag var tvungen att sätta in ett för det var så kallt att det inte gick att leva här inne.

Vaktis: Ja, du kan inte ha det element här för då blir det för varmt. Mna får bara ha max 20 grader här inne.
(Men hör du dåligt? Jag ska flytta det)

Vaktis: "
Jo, nu är dets såhär att jag måste komma förbi igen och lufta för all luft går upp till ditt element. Jag kommer förbi på fredag. Kanske. Ska jag ringa innan?"
(...........åååååååhhh...orkaa...)

Jag: Ok, jaha. Ja det vore bra om du ringer innan om du kommer på fredag. Så att jag inte står i duschen eller så"

Vaktis: "Då ringer jag innan då"
(Gärna innan du står utanför min dörr tack)



Kommentarer
Postat av: Richard

haha undrar om vaktis förstår begreppet ringa INNAN man knackar på och inte 30 sek innan man står utanför dörren? =P Hoppas du får det fixat! ^^

2009-01-14 @ 05:41:15
URL: http://viceguide.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0