Elementet, vaktis och jag. del 3

Han hörde inte av sig och han hade sagt att nästa vecka kunde han inte komma för då var han på kurs. Så därför kunde jag vara borta från lägenheten. Han ringer väl om han nu skulle komma tänkte jag. Mmmm visst. När jag kom hem låg där en lapp från vaktis som sa att han luftat elementet. Utan att ringa och kolla med mig! Jag avskyr, avskyr, när folk kommer hit utan förvarning eftersom jag tidigare varit med om en händelse som gör att jag tillomed känner obehag mot att höra folk gå i korridoren utanför dörren. Nu var han hos mig utan tillåtelse. Tänk om jag varit hemma? Han ringde ju inte. Jag är 99% säker på att jag säkert hade stått i duschen och sjungit, han hade kanckat men jag hade inte hört, så han hade trott att jag inte var hemma och därför tog sin extranyckel och gick in. Nej nu glömmer vi detta. Glömt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0