Pink Floyd

Har jag sagt hur mycket jag tycker om Pink Floyd. Daddy raised me well. Många påstår att "The dark side of the moon plattan" är den bästa men jag står fast. The wall är bäst. Jag minns när jag såg Pink Ployd reunionen på tv när live 8 galan hölls. Det var så fint och jag grämde mig över att aldrig kunna få uppleva det. Men ödet ville annorlunda. Roger Waters bokades till Roskilde för 2006 och gissa vem som genast köpte biljett? Den sista konserten för veckan, sent på kvällen spelade Roger Waters och hans band på Orangescenen och ibland var det alldeles knäpptyst eller så sjöng folk med i låtarna. Det var magiskt. 3 timmar varade konserten och min rygg värkte efter att ha sett Placebo och Franz Ferdinand bland andra den dagen, men det var värt varenda sekund.

Jag minns att jag smsade mamma en summering av veckan. "Scissor Sisters är kärlek, Thåström är Kung och Roger Waters är Gud". Av mamma fick jag tillbaka: "Skönt att höra att Gud är musiker".

Kommentarer
Postat av: johan gustafsson

klart du pallar den filmen, det är bra att lipa lite;) the wall helt klart

2009-03-01 @ 13:48:14
URL: http://johansilandsproblem.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag har utmanat dig :)

2009-03-02 @ 15:29:10
URL: http://sannamariabeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0