Annars då?

Mitt i all sörja av tentor, begravning, tingsrätt och andra mindre roliga händelser finns det såklart en massa bra saker som jag kan trösta mig med.

Just nu kan jag inte få nog av: Blondie, The Pretenders, Charlie Winston, Blandad fransk musik och U2.

Diplomaterna på SVT är kanske det roligaste på svensk tv. (Annars står Californication och 30 rock för underhållningen när jag behöver skratta) Klas Ljungberg är den roligaste personen av alla. Den snubben kan leverera klockrena oneliners som "Miljonerna Rullar", "Pengar is not an issue" och " vi får skynda oss innan snapsen blir varm". Den 91 åriga rojalisten i dagens program var helt underbar när hon berättade att hon talade med kungaböckerna varje dag. Haha. Dock fick hon träffa kungen och drottningen tillslut och efter det var väl hennes livsmål uppfyllt.

Har börjat läsa Roberto Savianos bok "Gomorra". Äckligt äckligt. När jag skulle köpa grönsaker idag kontrollerade jag noga att de inte var italienska. Både pappa och jag ställer oss misstänksamma mot allt som kommer från Italien nu.



Fina fina Fröken Harry



Kommentarer
Postat av: Muminmamman

jag kommer ihåg när Moster P var tonåring och hade bestämt att om hon fick barn och det var en flicka skulle hon heta Debbie. :) Undrar hur gammal Debbie är nu. Jag tror hon var över 35 när Blondie slog igenom på 70 talet!

2009-02-17 @ 11:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0