Var nöjd med livet som du lever här....bland träd och bär!

Jag har kommit på en grym pepp för när man känner sig lite nere. Man börjar sjunga på den där baloo låten. Antigen högt eller i sitt huvud för sig själv. Du kommer genast känna dig lite bättre. Mest för att du känner dig så fånig, men det får dig att le. Här kommmer texten! Var nöjd med Allt som livet ger Och allt det som du kring dig ser Glöm bort bekymmer, sorger och besvär! Var glad och nöjd För vet du vad En björntjänst gör ju ingen glad Var nöjd med livet som vi lever här Varthän jag än strävar Varthän jag än går Står ljung och snår Kring mina spår Jag älskar bin och deras bon För honung är ju min passion Och vill du av myror få munnen full Så ta en till under sten och mull Och kanske - Smaka på dom..! "Äta myror?" Det är världens käk, kittlar dödsskönt i kistan! "Mowgli, se upp!" Var nöjd med allt du ser och allt som livet ger "Men när?" Allt livet ger... Var nöjd med Allt som livet ger Och allt det som du kring dig ser Glöm bort bekymmer, sorger och besvär! Var glad och nöjd För vet du vad En björntjänst gör ju ingen glad Var nöjd med livet som vi lever här Om frukter de lockar Banan eller bär Se till att du plockar Dom utan besvär Vill du plocka frukter av bästa klass så använd din höger och vänster tass men klorna dom ska du dra in Så fort du ska ta en fin apelsin Hoppas att du har förstååått? "O, ja. Tack Baloo!" "Oj, oj... Så utomordentligt fånigt..." Kom an katten, det svänger ju! Var nöjd med livet som vi alla lever här "Bland träd och bär!" Vi lever här

Kommentarer
Postat av: Muminmamman

Det är briljant! Själv gnolar jag på den här när jag kliver in på jobbet:

"Jag drottning är över alla här, över trädens gröna höjd. jag har nått upp till högsta topp, men ännu är jag ej nöjd. jag vill va en man - en mänska', och kunna allt ni kan. jag vill ej längre sminka mig, jag vill bara va en man. Er hemlighet vill jag nu veta, ja säg hur det går till, att få högst lön, p g a kön, jag det är vad jag vill. Opidoo, jag vill va som do-o-om. tjäna bra, gå och dra, ha det bra. det vill jag nu-u-u, slå en sving, vara king, om än ding...do,da, do, da, do, do....

2008-09-30 @ 08:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0