Rhino-girl - Nästa youtubekändis?

Ibland blir det inte alltid som man tänk sig. Idag travade jag iväg till gymmet, glad som en kalv på grönbete av att äntligen få lämna humanistens källare där jag häckat de senaste timmarna. Idag var det tisdag och tisdag betyder dans med världen bästa danstränare Sanna! En timmas dans med henne och jag får energi och självförtroende för 2 år framåt. Döm då min besvikelse när jag förväntansfullt står i salen och spanar efter Sanna. Ingen Sanna dyker upp. Istället kommer en trådsmal tjej fram och berättar att Sanna är sjuk och hon ska hålla passet. Mitt humör sjunker. Hon berättar att eftersom hon inte kan koreografin blir det inget danspass utan vanlig Aerobic medelsvår. Jag vet inte vad jag ska göra, instinktivt vill jag ta min vattenflaska och galoppera ut från salen men nu har jag ju släpat mig iväg för att träna, plus att jag inte kan vara den som lämnar passet bara för att Sanna inte är där. Så jag gör vad jag är bäst på. Biter ihop och tar på min allra bästa "gött med träningsmin". Ett problem. Aerobic är inte dans. Jag vet inte varför, men av någon knasig anledning är jag helt värdelös på aerobic och step up men klarar alla andra danspass som har betydligt mer komplicerad koreografi. Musiken sätts på och vi kör igång passet. Eller rättare sagt, de andra kör igång, jag gör mitt bästa för att hålla reda på mina kroppsdelar och undrar hur det här kommer gå. Musiken är någon bisarr form av techno blandat med aqua. Ni vet den där låten som går "dupedupedppueddi..duppe duppe dubi yeah yeah". Den och andra liknande låtar spelas. Mina öron fick eksem. Stegen ska vara enkla och jag kämpade på med blicken ständigt fäst på tjejen snett framförs ben. Sen såg jag mig i spegel. Jag såg ut som en noshörning på sin första balettlektion. Det är nästan så att jag önskade att jag satt upp en kamera som hade smygfilmat mig och sen lagt ut filen på nätet. Jag ahde kunnat bli en sån där youtubevideo som folk skickar runt och skrattar åt. Jag hade kunnat bli kändis! Top rated this week at youtube: "Rhino-girl at aerobic class" . Dont miss! Jag kämpade mig igenom passet, aldrig har jag längtat så mycket efter armhävningsdelen. "Det här ser jättefint ut, bra tjejer", sa tränaren. Jag vet att hon inte syftade på mig.
 
    +   = rhino-girl?

Kommentarer
Postat av: sjöman

hahahaa

2008-10-29 @ 10:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0