Thermos is a student's best friend or inte utan min termos!

I dessa långa, kalla pluggdagar går det åt mycket kaffe. Är du som jag och hålls gisslan hos koffeinmonsret så går det åt flera koppar per dag. Efter en snabb kalkylering kan även en surikat räkna ut att det blir mycket pengar varje månad som läggs på take away kaffe om man inte jobbar och har tillgång till kaffeautomat/bryggare. Därför införskaffade jag mig förra året en termos och den är nu min bästa vän. Den får följa med överallt, nästan, är i en mindre storlek så den får plats i väskan men kan om den är full kan den ändå förse mig med ett par små koppar kaffe under en dag. Genom att fylla en termos med kaffe på morgonen slipper man höra plånbokens ihåliga klagosång och man förser koffeinmonstret med tillfredställande halter av koffein. Dessutom känner man sig alltid så "´stig helmer - aktig" när man tar upp termosen, skruvar av locket och häller upp rykande hett kaffe framför näsorna på andra koffeinstinna studenter. Genom att ta med termosen slipper man känna sig som pappa Rudolf i sune sommar när han blir kaffesugen på stranden. Gå och köp en nu. Miljövänligt är det med att sluta med muggar i papp dessutom. Seså..min kostade bara 99 kr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0