Glädje på 58an

Eftersom jag denna veckan mest har jobbat har jag inte så mycket spännande historier att förtälja. Idag hoppade jag dock på 58an för att åka till Götaplatsen på väg till Uni. Bussen var knökad av folk men jag lyckades knö mig ner på 4 säte bland en massa tanter med resväskor. Om resten av passagerna på bussen försökte vara så tysta och tråkiga som möjligt var tanterna motsattsen. De skämtades och skrattades högt. På tvättäkta malmöitiska. Resten av passagerarna såg besvärade ut men jag kände mig genast som hemma. Tanterna var hesköna! Någon berättade om en internetauktion där priset höjdes med 10 öre per mintut. "Jaha, va får man för det då? En kar?" frågade en av tanterna och alla skrattade. Jag med. Tanterna noterade min inställsamhet och bjöd genast med mig i samtalet, resten av bussen tittade skeptiskt på mig. De frågade vart vi var och hur det skulle fortsätta sin färd. Skojjade om ditten och datten. De doftade av tung parfym och skånskan låg tjock i luften. De undrade om jag skulle av där de skulle av men jag sa att jag skulle av på avenyn eftersom jag skulle till banken. "Du kan få en tjuga av mig" "Av mig med, bara du åker med" sa tanterna. Jag sa att jag tyvärr behövde en ny bankdosa och tanterna såg besvikna ut. Själv insåg jag att jag precis tackat nej till 40 kr (Hey, jag är student!) och en början på ett kanske framtida liv som sällskapsdam. När jag gick av bussen slog kylan emot mig men jag frös inte för min stund med malmös funniest hade värmde fortfarande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0