Den där julen - ingen kommer undan

Julen. December har inte ens börjat men julen gör sig redan påminnd om sin existens. Den har redan börjat skymta här och var för att likt den irriterande fågeln på Kalle Ankas julafton dyka upp här och där, helatiden, för att sedan explodera likt Big Bang i en gigantisk julexplosion. De som känner mig vet att jag knappast tillhör den ortodoxa delen av befolkningen när de kommer till julfirande. Snarare tvärtom. Grinchenaktigt irriterar jag mig våldsamt på detta julfrosserie och jag försöker desperat hitta tillfällen då julen inte stå och vinkar i ansiktet på en. På gatorna är det lönlöst, på jobbet plockade de fram adventsstakarna och när jag försöker gömma mig på gymmet dyker den upp igen. Nästa yogatillfälle ska det vara "Julyoga". WTF?! Julyoga, vad fan är det? Snälla, yogan är min flykt undan allt sådant skräp och nu har julen tillochmed hittat mitt gömställe. Precis som den där hackspetten. Baparararappapabairyapp..beeep beeep ..barapappapapapaa...Den skulle nog kunna hitta Usama bin Laden om man bad den. Julyoga. Vad kommer härnäst? Folk kan ju klämma in julen i alla sakern nu förtiden. Väntar bara på att få köpa "Jultampongen. Tampongen med små nissar, renar eller granar som mönster. Som spelar bjällerklang när man drar ut snöret. Toaletter där en röd kula tänds när man spolar och som spelar "last christmas" när man poopar för att ingen skall höra. Röda julkondomer med smak av pepparkaka, sill eller knäck?


Julyoga. Ska jag gå eller inte?


Kommentarer
Postat av: Muminmamman

Lätt att jag väljer knäck, men jag gillar inte kola med papper på. Mycket fyndigt f.ö. Min kollega som fick läsa tror att doftgranar till bilen med skinkdoft kommer bli stort nästa år. Jag tror på julpimpade barnvagnar, små adventsljusstakar i fronten, tomtemobil för bebisen att titta på och kramrenen Rudolf från IKEA.

2008-11-26 @ 15:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0