Helt urspårat

I nyheterna häromdagen kunde man läsa om den sorgliga historien om SJ's ständigt försenade tåg X200. Förra året tillbringade resenärer 26000 timmar på förseningar. Kul. Ännu roligare är att bara vart fjärde tåg kom i tid i oktober. För att ta tag i problemet kommer SJ och Banverket att ta till åtgärder såsom att ta in tågen på verkstad. Detta kommer kosta 50 miljoner kronor och på frågan om detta kommer märkas på biljettkostnaderna svarar SJ att "nej detta tar vi ur egen ficka" och lät som årets moder Teresa. What the fuck? Klart fan att de ska ta penagrna ur egen ficka. Det kostar redan en organdonation att åka med SJ. Skulle man behöva betala för att tågen kommer i tid? "Jaha, det blir 300 kr för en enkel till Skövde". "Ska du komma i tid?" "Jaha, men då blir det 200 kr extra". "Vadå inte har råd, du får väl offra något. Ge mig ditt halsband för fan!" "Nähä, men då får du skylla dig själv att du kommer en timma försent". Fascinerande att ett av det mest miljövänligaste alternativen att färdas också är det krånligaste. Inte undra på flygbranchen inte krashat när SJ spårar ur.


Kommentarer
Postat av: muminmamman

Det där inlägget gick ju som på räls. He,he. Inser nu vilken osannolik tur jag måste haft de senaste gångerna jag åkt tåg eftersom jag kommit i tid både tur och retur.

2008-11-18 @ 13:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0