Branches of light

Jag har skapat. Varit kreativ. Länge har jag letat efter en bra gren att sätta i min stora kinavas. Jag har sökt fögäves runt om i slottskogen men har fått gå hem tomhämt. Så idag, på väg hem så hittar jag den. Den perfekta grenen. Den låg där på vägen, ledsen och avhuggen, som en svan som kapats på sina vingar. Den är ca en meter lång och har flera sidogrenar som sprider sig som artärer. Jag tog hem den och satte den i vasen. Efter några timmars betraktande av mitt fynd kände jag för att prova lyckan ytterligare. Jag rotade upp min ljusslinga från IKEA som en gång satt helt malplacerat i fönstret. Försiktigt lindade jag  slingan runt om grenen och dess smågrenar. Resultatet blev, FANTASTISKT! Ni vet de där ljusträden i staden och på liseberg? Jag har nu ett eget miniatyrljusträd som lyser upp finare än någon annan lampa i lägenheten. Ibland har man tur...och skicklighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0