Snyt dig inte i näsduksträdet...

...för det är så sällsynt. I Sverige finns det 2 exemplar och de är planterade i Botaniska trädgården, Göteborg. Just nu blommar de och hittas i Bambudalen eller Japanska dalen.

Jag vet att jag tjatar om botaniska men det är verkligen värt ett besök. Även om man inte är någon trädgårdsnörd med gröna fingrar eller naturintresserad miljöstudent med fjällrävenryggsäck så är det otroligt rogivande att ströva runt och betrakta alla blommor eller männsikor. Lugnt och skönt är det dessutom. Gå dit med en vän eller ensam. Det finns alltid någon rar tant eller mysig farbror att prata med om man känner sig ensam. Se dock upp för skäggiga damen, hon älskar att klaga och slutar aldrig att prata.


Enjoy!

/P

Kommentarer
Postat av: Joakim Forsberg

näsduksträdet? haha ;o

2008-05-28 @ 17:28:51
URL: http://joakimforsberg.blogg.se
Postat av: Lisa

Ha en underbar onsdag! :)

2008-05-28 @ 17:29:11
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: Mattias

Låter nice! :P Här är det bara bra. Jag vet inte hur jag lyckas - han ringer mig och jag säger ja. Förkylningen har blåst över nu, känns skönt. Hur är det själv?

2008-05-28 @ 17:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0