Ingen panik, alla på en gång

Det verkar finnas en allmän uppfattning i den göteborgska kollektivtrafiken som lyder; "knö daj in, fast dörra är trång". Tyvärr tillämpas denna fras i mer än glada festsånger, den är numera en regel på spårvagnen. Man kan tycka att det smidigaste sättet för av och påstigning på vagnarna är "Först låter jag folk gå av, sen går jag på". Uppenbarligen delar inte stora delar av den invånarna i Göteborgs stad denna uppfattning. Snarare verkar folk tänka; "Nu ska jag på, fort som fan. Vadå, ska du gå av?" Inte undra på att spårvagnarna är konstant försenade när folk tillämpar detta tankesätt som leder till ett mindre kaos av människor, barnvagnar, cyklar, hundar och väskor som alla ska ut eller in genom dörrarna samtidigt.

Jag uppmanar till alla resenärer: Först går folk av. Sen går folk på.

Enkelt.


Kommentarer
Postat av: ammis

tyvärr så föds ju inte alla med sunt förnuft ..
puss hamster

2008-05-06 @ 20:27:03
URL: http://lammkoett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0