Hellre magsjuka än Elefantförkylning

Jag har inte bloggat på några dagar. Jag är nämligen förkyld. Förkyld, tänker du och fnyser åt tanken på att man måste avstå från att blogga bara för att det rinner lite ur näsan på en. Det sämsta med att vara förkyld är att en förkylning kan komma i så många former. När man säger att man är magsjuk vet folk direkt vad som gäller. Magsjuk = diaremaraton och att somna i sina egna spyor. Fruktansvärt och folk känner en våg av medlidande bara du nämner ordet magsj... Förkylning däremot kan antingen vara lite halsont och snuva, det kan även trappas upp till hosta. Sen finns det de här elefantförkylningarna.Man hostar och hostar tills man inte har några lungor kvar. Ur näsan forsar snoret likt en ny syndaflod och inga näsdukar i världen kan stoppa dess flöde. Näsan är så svullen att det känns som man har en snabel istället för en söt människa-nos. Huvudvärken och dåsighet kombinerat med en feber som skulle kunna hette upp en ny kanna te gör en alldeles utmattad och man förmår sig knappt gå upp ur sängen. Jag har drabbats av en elefantförkylning. jag har tvingats stanna hemma från jobbet mot min vilja, jag har inte råd att vara sjuk men vad ska man göra? Så ni som undrar vart jag hållt hus de senaste dagarna, jag kommer tillbaka snart. Ska bara göra mig av med elefanten först. Fördelen med magsjuka är att den oftast bara varar i ett dygn eller två. En förkylning kan hålla i sig från ett par dagar till en månad om det är riktigt illa. Ställning: Magsjuka vs Förkylning = 1-0 /P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0