Hate to say I told you so, hälsar Orwell från sin grav på onsdag

På onsdag avgörs det om Sverige kommer bli början på ett 1984-samhälle eller ej. Jag ber verkligen för att riksdagen inte klubbar igenom FRA eller Lex Orwell förslaget som det nu kallas. Sverige ligger inte under ett sådant stort terroristhot att folkets integritet ska naffsas på. Tyvärr krävs det att fyra riksdagsledamöter från allianspartierna ska rösta nej för att förslaget inte ska gå igenom så vi kan nog hälsa hem trots allt och George Orwell muttrar "sa ju det" från graven. Just nu är jag för trött för att skriva mer om mina motargument då jag jobbat hela kvällen och ska upp imorgon bitti. För att läsa mer om FRA gå in på osynlig.eu eller argumentera.se eller andra bloggar som skriver om FRA. Googla vettja! Google påstår för övrigt att de inte kommer placera några servrar inom Sveriges gränser om förslaget går igenom. Peace, love and integritet /P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0