Happy birthday Mr. Mandela!

Nelson Mandela fyller 90 år. 90 år! Otroligt att han fortfarande hänger kvar, men är man en symbol och hjälte så måste man kanske hålla sig vid liv för att fortsätta kunna inspirera och påminna. Till hans ära hölls en stor konsert i Hyde Park, London. Jag och min mammas sambo hade turen att kunna se galan då vi hade zappat in på Baltic music Channel som sände live från konserten. Bra artister, skönt drag och Mandela själv satt på en läktare och log. han ser verkligen ung ut för sin ålder. Konserten hette 46664, namngiven efter det nummer på den cellen han satt i när han hölls fängslad. Nelson Mandela kommer alltid förbli en av våra största kämpar, han kommer alltid, död eller levande fortsätta inspirera och inge hopp och mod. På slutet av konserten slöt alla artister upp och sjöng "Free Nelson Mandela". G och jag satt och sjöng med och klappade i takt i soffan, vi vet att Mandela hördes oss :) Happy birthday Madiba! Keep on going! Peace! /P

Kommentarer
Postat av: Ammis

Jag lyssnade på P3 där dom frågade svenskar om deras uppfattning om mandela (vilket i de flesta fallen var positivt).



Sen så ställde dom falska påstående som att Mandela hade gjort slut med Winnie över sms och att han nyligen åkt fast för innehav av kokain o grejer. Och svenskarna gick på det!



Bottomline var att man inte ska tro allt media säger (positivt som negativt) men fan vad roligt program det var ändå :P

2008-06-28 @ 10:13:48
URL: http://ammis87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0