Till de diskriminerade djurens försvar - Ett uppror mot att måla kattfan på väggen

Läste ett inlägg i en av mina vänners väns blogg, om att hennes kollega hade tusen bilder på katter (något i den stilen), vilket genast fick mig att tänka på hur många kattfrälsta det finns på SS. Folk, oftast tanter är som galna i katter. Det är kattbilder här och kattbilder där. Man kan inte gå förbi en dator på de flesta expeditioner utan att se en kattjävel som lurpassar från skärmsläckaren. Varför har folk en sån dille på katter? Varför just katter? Ibland kan man se en hundvalp, men för det mesta är det katter som regerar på SS som "sötbilder". Jag misstänker att den stora kattsjukan frodas även utanför SS. Känner någon igen sig? Vet någon varför folk envisas med 1000 kattbilder? Varför har folk inte bilder på chinchillor eller snögetter? De är söta de med. Hur känns det inte för de andra djuren som inte får vara med på bild? Snacka om diskriminering! Vad säger djurens vänner om detta? Har WWF blivit informerade om denna diskriminering? Jag anser att vi måste göra revolt mot katt-folksarmén. Jag uppmanar, sätt upp bilder på andra djur, eller varför inte på dig själv?! /P

Kommentarer
Postat av: Muminmamman

Varför katter? Varför barn, undrar jag? oerhört många har foton på sina barn på jobbet? Varför? Som om man skulle hinna glömma bort att man är förälder bara för att man går till jobbet. Skumt...

2008-07-07 @ 09:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0