Sverige ger en känsla av förstoppning

Var i Botaniska idag (mitt favorithäng för mig-själv-tid samt samtal med vänner) med AM. Som ni märkt var det helt underbart väder och det var otroligt skönt att kunna gå i sandaler, kjol och linne och känna vinden fläkta efter att ha gått inne på operation och i mössa och långbyxor och svettats hela dagen. De varma vindarna och den lummiga parken med exotiska växter gav oss en känsla av att vara utomlands och just då avundades jag inte pappa som är i Brasilien nu. Jag förklarade för AM att jag vantrivs så vansinnigt i Sverige. Jag måste flytta utomlands snart. Har suttit och drömt över flygbolagens hemsidor om resor till Ghana, Hawaii, Italien och Brasilien. Sverige ger mig en känsla som kanske kan beskrivas som om man bara ätit skräpmat i en månad. Har iofs aldrig testat det, men kan föreställa mig den där känslan efter ett överflöd av mättade fetter. Man känner sig förstoppad och tung. Ett extremt behov av en detox i form av utlandsvistelse i ett mer tropiskt klimat gör sig påminnt. Det är endast när det som idag blåser varma vindar och jag befinner mig i naturen som jag känner mig ren i kroppen och själen. Det är något med klimatet, människorna och den sociala kulturen i Sverige som får mig att längta efter yoga, frukt och tropiskt klimat.Än så länge får jag nöja mig med kortare resor till utlandet, under tiden så hoppas jag på flera dagar som denna. Ni hittar mig i Botaniska eller på SS. /P

Kommentarer
Postat av: Ammis

man blir alldeles lugn och filosofisk bland blommorna och bina.. speciellt när man tittar mot himlen och gräset och lyckas göra metaforer som beskriver människorelationer :>

2008-07-03 @ 21:43:36
URL: http://ammis87.blogspot.com
Postat av: Evelina

Hej!

Jag vill bara informera dig om att det finns en nystartad blogg som ger just dig möjligheten att sälja gamla kläder (och andra saker). Istället för att sälja dem via en sida där de tar en avgift för att lägga ut din annons, kan du göra det helt GRATIS, på buyorsell.blogg.se

Välkommen!

2008-07-03 @ 21:45:35
URL: http://buyorsell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0