När gnun skulle dricka vatten - problemet med att köpa ny mobil

Jag måste köpa en ny mobil. Ni som känner mig suckar av glädje för jag har behövt en ny mobil sen i våras. Skärmen är helt spräckt vilket gör det omöjligt för mig att smsa,läsa sms, se vem som ringer, se vem JAG ringer(?!). Jag har insett två saker. Att hitta en ny mobil är svårt uppdrag och sms är den bästa uppfinningen sen chokladen. Jag får lättare ångest av tanken på att behöva gå in i en mobilbutik för att köpa en ny mobil. Man känner sig som en stackars gnu som kommer till vattenhållet för att stilla sin törst, plötsligt kastar sig krokodilen upp ur vattnet, lejonet attackerar bakifrån, ormen slingrar sig runt ens kropp och ovanför cirkulerar gamarna i väntan på att man ska köpa så de får sin provition. För att inte behöva stanna vid vattenhålet längre än nödvändigt har jag gett mig ut på internet och spanat in mobiler. Men det är som att leta efter en nyckel man inte vet hur den ser ut, man vet bara till vilken dörr den ska gå till. Vad ska man ha för abonnemang? Vilken modell? Vill man kunna spela musik? Ta foton? Ringa? Mina krav på mobilen är låga, jag vill mest ha en hel skärm samt radio. Det finns så många att välja på.Någon som har tips? Den andra insikten då? Jo, alla vet hur bra det är att kunna smsa, men först när man inte kan smsa eller läsa sms inser man vilken genial uppfinning den är. Man sparar pengar då man inte behöver småprata, det gör inget om personen inte har på mobilen, smset ser de sen. För blygisar som mig är det underbart att knåpa ihop några meningar, klicka på sänd och sen gå och gömma sig under ett täcke. Jag kan prisa sms-funktionen i evigheter, men då slutar ni läsa min blogg.Njut av den fina solen! Godnatt /P

Kommentarer
Postat av: Pumba

Ett bytesdjur gör klokt i att inte gå ensam till vattenhålet. Eller hur Timon?

Timon? TIMON!!!



Åh, nej. Snyft, snörvel, snörvel....

2008-07-24 @ 09:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0