Fy Fan För Fullkornspasta

Jag har nu länsat kylen, frysen och nästan hela skafferiet. Nej, jag har inte haft en hetsätar-orgie, jag har ätit upp allt undre en längre period. Det är deprimerande att kunna ropa in i kylskåpet och ekot ropar tillbaka, fördelen med tomma skåp är dock att de är lätta att rengöra. Frosta av frysen var inget problem i slutet av juli då jag bara hade en påse broccoli i det. En annan fördel med att tvinga i sig det man har i skåpen utan att köpa nytt är att man kan fylla dem med fräsh mat sen. Upptäckte att jag hade väldigt mycket fullkornspasta som jag fått från vårruset och ve och fasa, köpt själv. Fullkornspasta är svinsnuskigt. Antingen äter man riktigt pasta, gärna färsk, och är medveten om sin onyttighet eller så äter man något annat. Matvete, quinoa eller bulgur. Fullkornspasta smakar inte ens som pasta, det smakar uppblött knäckebröd.Nu har jag dock ätit upp skiten, fullkornspasta med ägg och ketchup i flera dagar. Imorgon ska jag handla mat, och med det menar jag fylla upp lager med grönsaker, frukt och annat som är både nyttigt och gott. Min kropp saknar sina grönsaker och frukt, tofu,bönor och hummus, den känns som uppblött knäckebröd den med. Må kraften vara med er/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0