Utrotning - de sista vapnet i min ständiga kamp

Jag har ofrivilligt fått ett husdjur. Eller ett? Snarare 200. Ja, redan nu förstår ni att det inte är en golden retriver som knör på samma 26 kvm som jag. Nej, tänk på det mest föraktade, äckliga, seglivade, irriterande djur ni kan. Bananflugan. Vad fan är det för djur? Vad fyller de för funktion? Jag hatar ormar med, men det finns i alla fall till för att se till att vi inte har total mus invasion. Länge har jag krigat mot den här frukatsvärt onda arten. Ibland har jag segrat men jag hinner knappt njuta av segern förrän de är tillbaka på slagfältet. Ett däggdjur mot 34567890 äggdjur är inte en rättvis battle. Igår tog mitt tålamod slut. Jag hade städat lägenheten ren och torkat ur alla skåp samt sökt efter källan till all ondska, flugornas bo och äggkläckninhsplats. Sen tog jag centraldammsugaren och ägnade 30 minuter åt att suga upp odjuren. Nöjd med mitt verk gick jag och tränade yoga. Döm då min ilska och mitt vansinne när jag kommer hem och upptäcker att 34567890 nya kombatanter har ersatt sina död (uppsugna) soldater. Förtvivlat frågade jag pappa om råd. Han påstod att de bor i rören under vasken. Makes sense för de tycker om värme och min lägenhet har en temperatur på - 3 Celsiusgrader. Han rådde mig att införskaffa en flaska klor. Sagt som gjort och idag har jag införskaffat en flaska klorrent. Nu väntar total utrotning. Nu ska de få bada som i simhallen, bara det att klorhalten är mucho starkare.Mohahahaha

Kommentarer
Postat av: sjöman

vi gör alltid en bananfluge bomb. vatten med lite diskmedel i, lite honung och en droppe vinäger... ställ en liten skål med denna blandningen så är de snart borta :)

2008-12-18 @ 09:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0