Mitosis

Jag känner mig lite hängig idag. Ont i fötterna och en smula svullen om magen och öm i ryggen. Som det säger på reklamen "det känns inte helt bra, det känns inte bra alls". Är det något fel på mig. Är jag gravid, var min första tanke. Kan man bli gravid fastän man levt i celibat de senaste 5 veckorna? Kan man bli gravid utan att para sig? Eller är det nu det händer, den där mitosisen jag väntat på. Mitosis, när cellen delar sig själv och på så sätt förökar sig utan extern befruktning. Meiosis, när två celler skapar flera och förökar sig. Jag har många stunder önskat att mitosis ska inträffa så man kan vara flera personer samtidigt. En Paulina på föreläsning, en annan på jobbet, en tredje som träffar vännerna och familjen. Tyvärr har detta inte inträffat, men nu, kanske är det nu det sker? Kommer jag föda mig själv? Kommer det göra ont? Nä, det här känns inte alls bra. Jag tar tillbaka min önskan. Jag vill vara en enda kropp och själ. Celler - stanna där ni är! Nej jag blir ju alldeles knäpp. Stryk det där ovanför. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0