Nästan semester

Som ni märkt har jag inte bloggat på ett tag men de har varit så fint väder att jag har låtsats att jag haft semester. Varit ute på donsö och solat, tittat på hällristningar med syrran och hunden och varit i stockholm över helgen, där det visserligen inte va soligt utan snarare regnigt. Om ni ska till huvudstaden så måste jag rekomendera Vin&Spritmuséet som jag o AM var på. Ett intressant museum där man får reda på vinet och spritens historia, tillverkning etc. På muséet finns även något så fiffigt som en kryddorgel, där man kan trycka på en knapp för att känna vad olika kryddor doftar. Man kan även trycka på knappar för olika sorters sprit och så får man se vilka kryddor som utmärker den likören osv.Man kan även få lyssna på 200 olika slags snappsvisor via en dator, något som road oss ett bra tag. Hoppas er vecka varit skön den med/P

Kommentarer
Postat av: Ammis

den bästa snapsvisan var ju dock

"Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh..." hahahaaha

2008-08-05 @ 09:23:44
URL: http://ammis87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0