Ingen vägledning för Fisken och Tigern längre...

Imorgon är det sista dagen på SS. Nu väntar två veckors semester innan det är dags att släpa sig, nja,snarare skutta iväg till uni ien.Inget väcker studielusten så bra som en hel sommar på jobbet. Känslorna inför morgondagen är blandade. Jag känner instinktivt för att så fort jag är färdig, stämpla ut och galoppera genom sjukhusets korridoren sjungandes "freedom, freedom" och veva med armarna inför alla stackars patienter. Samtidigt som det känns redigt gött att få lite ledigt känner jag ett visst vemod. Denna sommaren på SS har varit min bästa sommar där (har jobbat 3 sommrar på SS). Började sommaren på mitt gamla ställe och hade kul med mina gamla vänner. Den andra månaden spenderades på ett nytt ställe. Med nytt ställe menar jag lunch/frukostrum. Arbetställen byter jag oftare. Jag fick snabbt nya vänner och vi blev gött gäng i åldrarna 18-29 som satt runt ett litet bord och skämtade friskt. Efter någon vecka hade en ritual redan tagit form och utvecklats. Högläsning av allas horoskop. På morgonen läste någon i gruppen upp det västerländska och det österländska horoskopet för alla runt bordet. Vid lunch läst O som alltid köper GT, upp horoskopen för oss. Imorgon är det sista horoskopuppläsningen för alla då vi slutar allihop imorgon.Vem ska nu läsa mitt horoskop? SvD har inte ens horoskop. Tack alla för den här sommaren! /P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0